Nytt fra smia :)

Skrevet av Toralf Bølgen 27.02.17
post-img
Hvem av dere kjenner en smed? Ikke jeg, men jeg fikk med meg et ordtak fra barndommen som siterer denne tilsynelatende «utdøende» yrkesgruppen: Det er lettere å varme opp jernet enn å holde jernet varmt!

Oversatt til hva vi har å stri med i restaurantbransjen betyr det omtrent som følger- det er lett å starte et nytt konsept og få masse oppmerksomhet, men mye vanskeligere å holde interessen oppe blant publikum og media over lang tid. Det kommer jo stadig nye steder og konsepter som vil sloss om oppmerksomheten. Å «holde jernet varmt» krever en egen strategi. Vår strategi i Bølgen & Moi er å utvikle oss i takt med tiden, og gjerne få flere ben å stå på.

Akkurat nå, eller nærmere bestemt, i løpet av en drøy måned, skal vi legge hodet på blokken på fire ulike destinasjoner. Vår Cateringvirksomhet, «Bølgen & Moi på hjul», skal gjennomføre sine hittil største arrangementer.  Som hovedleverandør av mat og drikke til Holmenkollen Skifest skal vi produsere for, og bespise til sammen så mye som 25 tusen personer i løpet av 2 uker. Ikke nok med at de tradisjonelle Holmenkollen-rennene går av stabelen 10-12 mars, så arrangeres også World Cup i skiskyting samme sted 17-19 mars. Samtidig er vi for 3. gang engasjert av Vikersund Flying Team til World Cup i skiflyging samme helg.

De neste månedene blir utvilsomt de mest spennenende i vår historie.

På disse arenaene møter vi kundene på en annen måte. Vi følger faktisk etter kundene der de er, i forhold til når de oppsøker oss for et besøk på en av våre restauranter. På den måten blir vi kjent med en utrolig mengde nye mennesker og dermed nye potensielle kunder. Men: Det sistnevnte skjer jo bare hvis vi gjør det bra! Hvis det motsatte skjer vil mulighetene for å skape interesse for vår merkevare virkelig bli satt på prøve. Risikosport vil noen si, selv om det ikke kan sammenlignes med å hoppe en kvart kilometer på ski i Vikersundbakken. 

Våre nøkkelmedarbeidere jobber intenst med logistikken rundt begge disse arenaene, samtidig som andre har fokus på helt andre ting. På den nye terminalen på Gardermoen åpner Bølgen & Moi Foodgarage. Et franchisekonsept, der Bølgen & Moi står for konsept og profil, mens en annen aktør står for gjennomføring. Utrolig spennende for oss selvfølgelig. Vi legger navnet vårt ut for millioner av reisende, samtidig som vi ikke har 100% kontroll på gjennomføring. Men litt av kunsten ved å utvikle seg er å ha riktige samarbeidspartnere. Det har vi på Gardermoen!

På Tjuvholmen, forlengelsen av Aker brygge, har Bølgen & Moi hatt restaurant siden 2009. Der stengte vi 1. januar for total «make over», hvor kjøkken flyttes, interiør og kunst får et nytt utrykk, og konsept spisses til å bli områdets juvel. I skrivende stund står kokker foran grytene i et prøvekjøkken utenfor byen for å gjennomprøve rettene vi skal ha på menyen. Vinkartet er snart klart, og staben nesten fulltallig. Planlagt åpningsfest er lagt til 25. mars, med oppstart for publikum uken etter.

Og hotellet vårt, The Bølgen & Moi Hotel på Utsikten i Kvinesdal tar stadig steg i riktig retning. I 2016 ble omsetningen øket med 7 millioner fra året før. Vi jobber videre med hotellet for å etablere sørvestlandets beste destinasjon under mottoet: Eat well, sleep well! Kvinesdal er stedet!

Og i Bergen folkens, hva skjer der? Jo i Bergen byggers det ny flyplass, og der vil du finne Bølgen & Moi Foodgarage som midtpunkt på den nye terminalen. Her åpnes det i august.

De neste  månedene blir utvilsomt de mest spennenende i vår historie. Og med hensyn til å holde jernet varmt: Bølgen & Moi Briskeby, etablert i oktober år 2000, setter i sitt 17. år ny omsetningsrekord for januar. Aldri har flere besøkt Briskeby i den kaldeste av årets måneder! Følg oss i fortsettelsen. Kanskje dukker vi opp på et sted rett i nærheten av deg?

Bølgen & Moi er lek, overraskelse og engasjement!
Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post
Motta gode tilbud og spennende nyheter fra oss i Bølgen & Moi